23 November - Spanien

Hemma från spanien nu. De har varit otroligt skönt där!

Måndag: Sov ca 2timmar från lördag till söndag och ingen sömn alls från söndag till måndag. Satt o spela tecken hela natten. Victor fick sova ett tag bredvid mig i soffan, men jag våga inte för jag va rädd att vi skulle försova oss då.
Sen bar de iväg till flyget. Victor köpte några öl o lite whiskey på flygplatsen o halsa i sig. Men han va INTE rädd sa han ;) Sen när vi lyfte klämde han sönder min hand, vilket jag tycker tyder på annat ;) Han sa att de ända som va jobbigt va att han kände sig instängd. Yeah sure ;)
Träffade Victors gudföräldrar på flygplatsen. Dom skulle också till spanien till deras hus. Dom va ursprungligen från Östersund så han tyckte de va jätte kul att jag också kom från Jämtland så han börja prata jämska med mig :P Victor sov nästan hela vägen till spanien, jag kolla mest ut genom fönstret.
Men jag minns faktiskt inte vad vi gjorde när vi kom fram.

Tisdag: Vi åkte till någon stad som jag inte minns namnet på och gick en lång strandpromenad. Victor fick mig att låta så otroligt blåst under loppet av 1 minut! De finns ju stora palmer överallt i spanien men längsmed stranden va dom små, kanske 1 meter höga. Så han fråga mig om jag visste hur man fick dom så små. Jag svara såklart "vet inte", men tillslut fick han mig o säga att de kanske va topparna på palmerna som stack upp. Victor kolla på mig med allvarlig blick o säger "Så du tror dom grävt ett 3 meter djupt hål sen stoppat ner ett träd för att toppen ska synas?" Jag svarar ja!? Då pekar han ut mot sjön o säger "kolla finlandsfärjan" och jag säger utan att tänka "VA!? Åker den förbi här också? :O" Victor skratta så han höll på att vika sig.. Ibland e jag så osmart..
Sen skulle vi äta lunch. Och eftersom menyn va på katalan så sa jag att Victor eller Arja kunde välja nånting dom trodde jag skulle gilla efetrsom de skulle bli jobbigt och översätta allt. Men de gick dom inte med på. Men när jag sa vad jag ville ha så fick jag inte ta de -.- De va för "tråkigt" :D De blev iaf Musslor till förrätt, Bäbisbläckfiskar till varmrätt och cremé de Catalan till efterrätt. De va otroligt gott!
Sen gick vi upp till Victors gudföräldrar som bodde där. När jag sätter mig i soffan så säger Victors Gudfar "Åh hen kom flata stårsa, Visst ni att hu e frå flata?" Och då fick han en blick av Arja på en gång så han säger "Alltså hon är inte flata utan hon kommer från flata så flata e hon inte, tror jag" Och jag ville bara dö! Va så glad att Victor va på toa när han sa de. Sen förklara han för dom andra vad han mena :P

Onsdag: Jag och Victor gick ner på stranden, höll på o dö av värmen. Sen packade vi ner lite saker och åkte till Barcelona. Och där va de rörigt som tusan!Otroligt svårt o köra bil där iaf.
Vi gick runt o kolla i affärer o på marknaderna som va där. Ganska speciellt ställe måste jag säga.. Alla affärer hade specialicerat sig på en produkt. Så de fanns affärer med bara klädhängare, bara olivoljor och sånna saker.
Mitt i allt spring o stress bland gator så höll jag på att bli påkörd av en bil bakifrån. Gissa vem/vad som rädda mig? en transa :D De gjorde min dag iaf ;)
Sen på kvällen gick vi på en icebar och tog en drink. Kändes som hemma när man fick en silvrig jacka o vantar sen gå in på baren som va -10grader ^^ När vi va färdig där fortsatte vi vidare för o hitta en restaurang. Då kom de fram nån gubbe och ville sälja rosor, jag sa nej o gick vidare. Men han fortsatte efter mig o sa att jag skulle få dom gratis. Då blev Victor irriterad o röt till och knäppte med fingrarna och peka att han skulle gå.
Jag och Victor delade på en tallrik med seafood. Dvs olika räkor, kräftor, sniglar, snäckor, musslor o annat som finns i vattnet. De va mumsigt ;)

Torsdag: Victor fyllde 22 idag så vi drack champagne när vi vakna sen gick vi och kolla på hajar och pingviner o andra djur. Mysigt!
Och när vi va påväg för att gå o shoppa lite kläder så stanna vi vid ett övergångsställe och Victor börja vända o vrida sig o säga "varför måste jag veta att han finns" och kollar på andra sidan vägen. När jag tittar dit så möts min blick av en snopp!? WTF!!! Där står en gubbe helt naken o helt oberörd av att hela våran sida står och stirrar på hans lilla snopp! Och folket på samma sida som honom märkte inte ens av han, förns de blev grön gubbe och han cykla iväg framför dom. Då börja alla fnittra o peka. Själv så kunde jag inte slita blicken från hans ljuvliga pung som åkte upp o ner på vardera sida av sadeln och sakta närmade sig mig för att sedan åka förbi.. uschas..
Sedan gick jag gråtandes genom Barcelona.. Yeeeyy.. lyckat eller inte...
Sen blev de middag på restaurangen som Victor bestämt redan innan vi åkte.. Där åt vi en kulting (bäbisgrisen fick högst va 4 månader), kanin och fisk.

Blev för jobbigt att skriva dag för dag ^^
Resten av tiden tillbringa vi på stranden, Barcelona, Platja de Pals/Sa Punta och små ställen som jag inte minns namnet på och hemma i deras hus :)
Har ätit ganska många nya saker den här veckan också^^ T.ex Grisbäbis, Griskind och fötter, ål yngel, bäbisbläckfiskar, fett som va friterat i sitt eget fett, friterad mjölk osv :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0