Jag önskar verkligen att jag blir dement ...

Jag önskar verkligen att jag blir dement om jag blir gammal. Alla tänker att demens är en hemsk sjukdom medans jag tycker de som är dement är lyckligt lottad. En "vanlig" gamling sitter där utan att kunna göra något. Dom har ingen ork att göra något själv. Dom fattar allt vad man säger och gör, men är så slö att allt tar 100 år och dom känner sig meningslösa. Medans en dement lever sin egna värld. Dom ser hundar och katter som inte finns. Dom dricker te/kaffe när dom känner för de. Dom pratar med dom som dom vill prata med, letade eller död. Och de bästa av allt. Dom glömmer allt. Dom behöver inte komma ihåg något. Dom lever i en jätte lång tripp. Hur underbart är inte de då? Dom har aldrig tråkigt och är aldrig ensam. Om jag väljer att bli så pass gammal så ska jag kräva att bli dement.


Kommentarer
Postat av: Georgada

Very interesting & professional site. You done great work.

2010-12-14 @ 10:10:42
URL: http://georgada.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0