4 Februari 2011 - Sista dagen på B24

Han inte mer än att stänga ögonen innan jag skulle på jobbet imorse.
Men de blev en bra dag faktiskt.
De va relativt lugnt. Bara några få akutlarm idag. Alla på min sida ofc ^^
Dagen flöt på, fixade tårta och choklad till personalen.
Sen när de va ungefär 1 timme kvar så ska jag springa iväg med ett blodprov till rörposten och ser min stjärna stå med packad väska i korridoren och pillar på sin pvk. Stannar till och erbjuder min hjälp att plocka bort den, men han sa att han skulle få hjälp av en syrra. Och hon kom 2 sekunder efter så jag gick vidare med mina prover. Skickade iväg dom och hör sedan någon ropa "tack för all hjälp Madde, min lilla prinsessa." Och ser min stjärna stå att vänta på hissarna. Jag ber han ta de lite lugnare i framtiden så han slipper hamna här igen. Sedan upptäcker vi att han blöder som en gris! han kavlar upp ärmen och blodet bara forsade. hela datorn och väskan va full i blod. Jag försökte stoppa flödet så gott jag kunde samtidigt som vi sprang in mot hans fd rum på avdelningen. Drog loss typ 2 meter papper och mulade över såret och jag han knappt trycka dit de innan de va genomblött. Men efter många om och men så fick jag stopp på blodet. La på ett rejäl knöl så de skulle bli mycke tryck och tejpade fast. skickade med ett par tussar och en tejprulle. Då kommer en uska in och frågar vad vi höll på med och vem som blött i korridoren. Även fast vi sprang så va de typ 2cm mellan dropparna på golvet, så vi va lätt att hitta ;) Och där stod vi. Han med ena armen täckt av blod och jag med blod i ansikte, över hela händerna, armarna, brösten och benen. Såg ut som han gett mig stryk ungefär :P Men både han och jag överlevde :) woho. men måste erkänna att jag blev rädd där ett tag ^^
Sen vare bara att tvätta sig och byta om, sen va jag fit for fight igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0