110322 - dagsljus!

Första gången på 1.5 vecka som jag såg dagsljus! Förutom den snabba träffen jag hade med Carro igår. Hade tänkt va duktig och gå på skolan idag, men hade fått ett mail om att vi inte hade någon lektion. Härligt!

Så jag slängde in mig i duschen och åkte in till stan för att leta efter nånting som jag skulle kunna ha på mig imorn på studentskivan. Hitta världens underbaraste, finaste, vackra klänningar. Men näe, dom hade inga axelband. Gick in till butikerna som har min size på tutthållarna. men näe, inga bandlösa i min storlek! Katastrof! Gå utan bh? Då kommer jag visa tuttarna när jag böjer mig fram. pass. Köra med bh ändå. testa. usch, fult.
Gick till nån kille som jobbade i butiken och frågade efter den snyggaste klänningen dom hade MED axelband. Han kom tillbaka med en hippie klänning.. pass. Så de blev ingen klänning för Madde idag. Är så jäkla sur!

Nästa sak på listan va skor. Bad till Gud att mina skor som jag såg för 2 veckor sen på rean va kvar. Och de va dom. Kunde inte testa dom då för jag fick ett samtal som störde mitt i allt. Men nu. Nu skulle dom bli mina. Tänkte köpa dom utan att testa, men jag ville se dom på. Tog på mig dom och spatserade stolt mot spegeln för att skåda dom vackra skorna. Men fy fan, såg ut som en negerförhud som jag hade trett över benen.. pass. Blev inga skor heller.

lösögonfransar! slut överallt. Gav upp och skulle köpa en lipplummer ist. Då hitta jag ett par. dom sista. dom va korta, men nu va dom mina! Lipplummern va slut.

Sen smink.. Behövde en bra concealer. Gick till pub och fick hjälp av en as trevlig bög. Han visade mig små trix och sminkade mig lite. Och han gav mig ett schysst pris också. De gillar vi.

Sen när jag kom ut från pub och skulle traska upp till hötorget blev jag stannad av dom underbara människorna som frågar om saker. "hej gillar du sill?" Jag gjorde en hastig vändning för att komma undan, men näe. 3 hade omringat mig. sa att dom fick 2 minuter. Jag va för ung för att få smaka på deras sill så dom undra om jag ville smaka Aioli. Självklart så ville jag inte de. Då börja dom fråga om annat. Såg på deras nyckelband att de är dom som skickar frågeformular till min mail 1 gång i veckan o sa att jag svarat på frågorna där, även fast jag inte hade de för dom ställer så tråkiga frågor. Då ville dom ha mitt användarnamn för att ge en bonus. yeah right. jag vill inte ha någon bonus av dom. Dom har 20års gräns på sill. då är man inte frisk.

Sen på vägen upp mot hötorget så blev jag attackerad av dom underbara torgförsäljarna. Dom gick efter mig med sina jordgubbar och visslade och ville bjuda på kaffe. Jag nästintill powerwalkade därifrån, även fast mina fötter värkte.

Sen svängde jag förbi plattan för att fylla på knarkförådet, närå. jag skulle köpa en dricka innan jag gick till tåget. Då spelade dom fotboll och tyckte de va skit kul att dribbla runt och fjanta på runtomkring mig. Jag ville döda dom allihop. 

köpte Lotus te och åkte hem. Eller till tumba. Victor ville ha yoghurt som bara finns där. Den fanns inte. traska 1000mil till nästa butik som kanske hade. fanns inte där heller. sen ville han ha hårfärg. fanns inte heller. Så jag plågade mina fötter i onödan.

Nu ska jag lägga mig ner och dö på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0