i am living the dream!

En vanlig dag i mitt liv!....

6.00 alarmet ringer. snooz...
6.10 Duscha
6.20 sminkar mig och klär på mig..
6.30 Väntar på bussen. Pratar om vad som hänt sen sist med han som jobbar på psyk som jag aldrig presenterat mig för.
6.45 Powerwalk in i 52ans omklädningsrum för att tjuva lite kläder.
6.50 Byter om. stämplar in, tar kaffe och går mot expeditionen.
7.00 Kollar vilka patienter jag fått. Pratar lite skit med nattpersonalen. Tar en cigg.
7.10 Läser journaler.
7.30 Jagar stickvagn, satrationsmätare och temp.
7.45 Plockar ihop ett gäng nålar, vacutaionerhållare, sprit, tussar, stasband, provrör.
8.00 Kollar min fusklapp och vad de är för prover som ska tas och bestämmer en ordning som jag ska ta patienterna.
8.10 Tar på mig de finnaste leendet och går in "Hej, Jag heter Madeleine och är din undersöterska idag. Hur mår du? Jag ska ta lite prover på dig. Frukost? "
8.15 Tar temp, blodtryck, puls, satration, blodprov och beställer frukost till alla mina patienter.
9.00 Rond A-patienter.. Nya prover? Skämtar du? jag tog precis? Du är medveten om att de är svårstuckna missbrukare? Hallå? Jaja, jag sticker väl igen då.
9.15 Rond B-patienter. Nya prover på dom också? Are u kidding me? Ta dom imorn? Varför inte? Inte de söta leendet nu.. crap. jag gör väl de då!
9.20 prover. again
9.30 Frukost. Mums!
9.31 Akutlarm. sätter halvt i halsen och springer ut. kramper. doktorn? Lämnar över till dom ansvariga
9.40 frukost - fortsättning
10.00 Sprita alla rum och bädda alla sängar. be patienter som luktar usch att duscha.
10.15 FUCK, min patient ska ner på röntgen. springer ner med patienten.
10.30 kommer tillbaka och de ska ner 2 till till röntgen. svett!
11.00 B-glucos på alla diabetiker.
11.15 Pressbyrån med patient.
11.35 Bestämmer vem som ska ha tidig och vem som ska ha sen lunch (jag har alltid sen)
11.45 sköterskan går på lunch.
11.50 Frågar vilka som är hungrig och vad dom vill dricka.
11.51 Akut larm! Hjärtingfarkt? Hjärtflimmer? Vad har du för fel? vem har honom? vad är fel? vad händer? gråta? Doktorn? pratar lugnt och klappar patienten, puuh, äntligen kom doktorn. 
12.00 delar ut lunch.
12.20 tar en cigg.
12.30 går på lunch
13.00 kaffe + cigg
13.10 Blir frågad om jag kan klippa håret på en patient. tackar nej.
13.20 lagar en toa.
13.30 Klipper de där håret iallafall.
14.15 ger kaffe och bulle till patienterna. och kramas med kvällspersonalen som precis kom
14.20 pratar om vad som hänt under dagen.
14.35 pressbyrån med en annan patient. 
14.50 Intag. nu? Kvällspersonalen kan ta? vadå 10 minuter kvar.. doh. "Hej jag heter Madeleine och är din undersköterska. Du ska få följa med in till duschen här. Du kan ta av dig kläderna och lägga dom här. Jag kommer gå igenom alla dina saker, sen får du tillbaka dom. Finns de nånting jag kan sticka mig på här? Kan du ta upp de själv är du snäll? Sen vill jag kolla när du lämnar ett urinprov. Varför? Jo för de är så.
15.15 Visar nya patienten sitt rum väger, mäter och tar kontroller.
15.17 går och suckar för kvällpersonalen och tycker lite synd om mig själv.
15.20 tar kaffe och en cigg med kvällspersonalen.  
15.30 stämplar ut, byter om, kollar mobilen.
15.39 åker hem. duschar, byter om, ringer upp sara.
16.00 åker in mot stan.
17.00 prtar en hel del skit, dricker  vin och myser.
19.00 Börjar bli runt om fötterna och mysdrickandet har utveklats till vi måste dricka slut på allt.
21.30 Ombyte och sminkning.
22.00 Utgång!
22.10 cigg och bestämmer vart vi går. Harrys som vanligt.
22.30 Hej vakten. hur jag mår? bra. sj?
22.31 Öl. kissa och fixa bord.
22.45 ÖÖÖÖLLLL. träffa kompisar och ha grymt jävla kul!
23.15 Oj han va lik en kille från strömsund? oooh de är han. prata? mns du oss? Boott här i 6 år? Kidding me? 2 minuter från mig? de va som fan!
23.30 tillbaka till vännerna och ölen. Wooohooo
03.00 Stängning? varför? 03.00? Say what? Jag börjar ju jobba 7? jag är full?
03.15 Tacck . har haft skit kul. Som vanligt :) kram kram kram.
03.30 fyllemat?
03.45 Hem?
05.10 Hemma. Nu då? dygna eller sova och vakna bakis? Åhhh julmust. klunk klunk. sova. helt klart.
06.00. neeeeeeeeeeeeeeej.. sova. kollar mig i spegeln. ser bra ut. sover till 06.30 har redan smink
06.30 zombiewalk till bussen.
06.39 bussen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0