Dec. 18, 2012

man blir aldrig nöjd hos frisören, de vet alla. men den här gången tog alla priser. tänkte testa en salong som låg nära så jag slipper åka så långt varje gång. så jag tog första bästa som hade drop in. står i kassan och ropar 4-5 gånger innan en finsk gammal dam kommer ut med en kaffekopp och frågar vad jag vill göra. fick till svar "vi har väldigt mycke just nu, testa om en timme igen". kollar runt i studion som ekar av tomhet och går ut. kommer tillbaka efter 45 minuter. fortfarande lika tomt. efter ungefär 20 minuter så kommer 2 frisörer ut och den ena säger " jag hjälper dig strax, vi blev så sugna på att färga håret när du sa att du skulle göra de. vi ska bara hjälpa varandra att skölja, om ca en kvart... så jag sitter och väntar. när de äntligen är min tur så blandar hon blekningsmedlet och berättar att hon gjort dehär i 11 år så hon räknas nog till proffs. kollar på diplomen med hennes namn på väggen från 88 och räknade ut att dom är 24 år gamla, hon har jobbat 11 år. kollar närmre och inser att inget diplom är från frisöryrket. när hon lagt i färg i 1/4 så kommer en man in och vill klippa sig. "jag är klar om en kvart, kom tillbaka då" och de gjorde han, då var hon klar med hälften. men hon tog han emellan, de går ju så snabbt. sen då all färg var i så ville hon skölja på en gång. jag bad henne vänta, men som sagt 11 år inom yrket. de var ju ett proffs. sköljde, de såg hemskt ut. i med mer färg. och så gjorde vi 5 gånger innan allt var klart. och kärringen ville ha 1600 pga att de gick åt färg och att de tog tid? jag menar, hade hon hett i färg 1 gång ist för flera och gett fan i att färga sitt hår och klippt honoms så hade de blivit billigare för mig? jag betalade för att hon inte kan sitt jobb. värdelöst och ovärt. hade inte haft något emot att betala 1600 om de blev bra gjort. men jag ångrar att jag ens betalade henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0