jobbigt jobb.

Förstår inte hur hjärna och hjärta fungerar ibland. satt inne hos en patient idag som blivit dålig. hon tjatar alltid om att jag ska sjunga "de vackraste jag vet" och ge henne handmassage, så jag gjorde de tills hon tog sitt sista andetag. de var lungt och stillsamt och allt gick bra. sen då hennes mamma och pappa kom så kändes de inge bra längre. kände att tårarna tryckte på, men jag höll dom inne. vi pratade lite innan jag visade dom till rummet. mamman som sitter i rullstol skriker "neeeeeeeej" när jag öppnar dörren och hon drar sig halvt upp i sängen för att kyssa sin dotter farväl på pannan. då brast de. han precis ut ur rummet innan tårarna sprutade. det är oprofesionellt, jag vet. Men jag är ingen robot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0